- ΑΛΛΑ ΣΠΟΡ
- Posted
- Διαβάστηκε 644 φορές
Ζωγραφίζω τον εαυτό μου, παρουσιάζω τον εαυτό μου!
Μία ακόμη ιδιαίτερη δραστηριότητα περίμενε τα κορίτσια ηλικίας 8-10 ετών που συμμετέχουν στο summer athletes camp του Α.Σ.ΝΗΡΕΑ και των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Βέροιας.
Στην ανάπαυλα από τα μαθήματα τένις, κολύμβησης και βόλεϊ, τα κορίτσια συγκεντρώθηκαν στην αίθουσα ψυχοκινητικής αγωγής του Δημοτικού Σχολείου των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Βέροιας όπου τις υποδέχτηκαν οι εκπαιδευτικοί Γιάννης Μαρμαράς και Χαρά Κουτόβα. Στη φάση της προετοιμασίας τα κορίτσια είχαν την ευκαιρία να δουν και να επεξεργαστούν στο smart board αυτοπροσωπογραφίες σημαντικών ζωγράφων διαφορετικών εποχών και τεχνοτροπιών όπως Βαν Γκογκ, Πικάσσο, Φρίντα Κάλο, Κουρμπέ, Σίλλερ, Ρέμπραντ, Ταμάρα Λεμπίκα, Άντυ Γουόρχολ κ.α. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στα στοιχεία του προσώπου-κυρίως- που ο καλλιτέχνης ήθελε να τονίσει σε κάθε περίσταση καθώς και στο κατά πόσο ο πίνακας αποτελούσε πιστή αναπαραγωγή της πραγματικότητας και της εξωτερικής εμφάνισης (φωτογραφική απεικόνιση) ή αποσκοπούσε στο να παρουσιάσει και κάποιες άλλες διαστάσεις της προσωπικότητας του εικονιζομένου.
Στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί μοίρασαν κόλλες Α4 στα κορίτσια και τους ζήτησαν να ζωγραφίσουν στη μία σελίδα τον εαυτό τους όπως είναι και στην άλλη τον εαυτό τους όπως θα ήθελαν να είναι. Σκοπός της άσκησης ήταν τα παιδιά να ενθαρρυνθούν να παρατηρήσουν εξωτερικά και εσωτερικά τον εαυτό τους και να προσπαθήσουν να αποτυπώσουν τις εντυπώσεις τους στο χαρτί. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα! Η εικόνα που είχαν τα κορίτσια για τον εαυτό τους όσον αφορά την εξωτερική εμφάνιση ήταν αρκετά ρεαλιστική ενώ οι "φιλοδοξίες" της καθεμίας για το πώς θα ήθελαν να είναι φάνηκαν να επηρεάζονται από τα κυρίαρχα πρότυπα/ είδωλα αλλά και από προσωπικά κριτήρια.
Τέλος, κάθε κορίτσι συμπλήρωσε στη ζωγραφιά του δύο- τρία βασικά χαρακτηριστικά του χαρακτήρα της και όσες ήθελαν σηκώθηκαν και παρουσίασαν τις "δύο όψεις του εαυτού" τους! Η διαδικασία ήταν πολύ διαφωτιστική όπως σχολίασαν και τα ίδια τα κορίτσια και έδωσε έναυσμα για διάλογο και παρατηρήσεις! Με τη δραστηριότητα αυτή συνδυάστηκαν η γλώσσα, τα εικαστικά, η δημιουργία και έκφραση, η ενδοπροσωπική και η γλωσσική νοημοσύνη καλλιεργώντας τις επικοινωνιακές δεξιότητες και τη διατομική αλληλεπίδραση.
Και συνεχίζουμε μέχρι τις 11 Ιουλίου με περισσότερες ιδέες και δημιουργική διάθεση!