- ΑΛΛΑ ΣΠΟΡ
- Posted
- Διαβάστηκε 942 φορές
Λέμε όχι στο Ρατσισμό στα Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Βέροιας
Με αφορμή την Εβδομάδα Αθλητισμού, τα Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Βέροιας «Ι. Σαφαρίκα-Ι. Μπαρμπαρούση» ασχολήθηκαν με την έννοια του ρατσισμού και το πώς αυτός μπορεί να εξαλειφθεί, πρώτα από το σχολείο μας, και μετά από τη ζωή μας.
Στην Α' Δημοτικού, η κ. Ιωάννα Ιορδανίδου παρακολούθησε μαζί με τα παιδιά την ταινία κινουμένων σχεδίων “Ντάμπο το ελεφαντάκι”, την οποία και ανέλυσαν με το τέλος της προβολής. Στους μαθητές τέθηκε το ερώτημα “Πειράζει που είμαι διαφορετικός;”, στο οποίο απάντησαν “Όχι!”, με ένα στόμα, μια φωνή. Στη συνέχεια, οι μαθητές επισκέφτηκαν τη βιβλιοθήκη του σχολείου, όπου η δασκάλα τους διάβασε τα παραμύθια “Ελμέρ ο παρδαλός ελέφαντας” και “Δεν πειράζει να είσαι διαφορετικός”. Τέλος, το κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του παρδαλό ελεφαντάκι, και όλοι μαζί δημιούργησαν μία αφίσα πάνω στη διαφορετικότητα.
Στη Β' Δημοτικού, η κ. Εύη Κρέξη οργάνωσε δραστηριότητες γύρω από το σλόγκαν “Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι”. Κι εδώ οι μαθητές παρακολούθησαν βίντεο με τον “Ντάμπο το ελεφαντάκι”, προκειμένου να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τη διαφορετικότητα. Οι μαθητές κατέληξαν ότι αυτό που έκανε τον Ντάμπο διαφορετικό, δεν ήταν και τόσο κακό εξαρχής. Εν συνεχεία, οι μαθητές ασχολήθηκαν και με άλλα παραμύθια, στα οποία συναντάμε “διαφορετικούς” ήρωες, κάτι που όμως δεν αποτελεί πρόβλημα στο τέλος. Αναφορά έγινε επίσης και στη Γαλήνη που είναι ανάπηρη, και στον Αρμπέν που είναι ξένος, ήρωες που συναντάμε στο βιβλίο της Γλώσσας της Β' τάξης. Έχοντας κατά νου ότι πολλά παιδιά είναι σαν αυτούς τους ήρωες -διαφορετικά, αλλά με ίσα δικαιώματα με εμάς-, οι μαθητές πρότειναν αθλήματα στα οποία μπορούν να συμμετέχουν άτομα όπως η Γαλήνη (μπάσκετ). Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με την κατασκευή ενός βραβείου, το οποίο οι μαθητές “έδωσαν” στο διαφορετικό, και μιας κόκκινης κάρτας, την οποία “έδωσαν” στο ρατσισμό, φωνάζοντας και το ανάλογο σύνθημα “Δίνω βραβείο στο διαφορετικό, και κόκκινη κάρτα στο ρατσισμό!”.
Στην Γ' Δημοτικού, η κ. Αθηνά Τουλίκα διάβασε στους μαθητές το μύθο του Αισώπου “Ο Λαγός και η Χελώνα”, και στάθηκε στην αντιαθλητική συμπεριφορά του λαγού απέναντι στη χελώνα, την οποία κορόιδευε. Με βάση το εν λόγω σκηνικό, οι μαθητές αναλογίστηκαν παρόμοια συμβάντα στο χώρο του σχολείου, τα οποία και καταδίκασαν. Στη συνέχεια, πρότειναν “σωστούς” τρόπους συμπεριφοράς απέναντι στους συμμαθητές τους. Τέλος, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και δημιούργησαν αφίσες σχετικές με το μύθο του Αισώπου, ο οποίος όμως έχει πλέον διαφορετικό τέλος.
Στην Δ' Δημοτικού, ο κ. Ιωάννης Μαρμαράς κάλεσε τα παιδιά να σκεφτούν τι είναι αυτό που μας “ξενίζει” στο ρατσισμό, και πώς θα έπρεπε να φέρονται οι άνθρωποι σε άτομα που αν και διαφορετικά, δεν παύουν να είναι ίσα με εμάς. Τονίστηκε η ιδέα της ισότητας, και εν συνεχεία οι μαθητές εστίασαν στους κανόνες ενός παιχνιδιού• όλοι έχουμε τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες υποχρεώσεις, κανείς δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται διαφορετικά. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με την κατασκευή αφίσας με τίτλο “Όλοι διαφορετικοί στο ίδιο παιχνίδι”.
Οι μαθητές των Ε' και Στ' Δημοτικού συνεργάστηκαν σε ομαδικές δραστηριότητες. Η κ. Κωνσταντίνα Καρλή, δασκάλα της Ε' τάξης, και η κ. Μαρία Λιακοπούλου, δασκάλα της Στ' τάξης, ασχολήθηκαν με την ταινία “Azur et Asman”, την οποία και σχολίασαν, τονίζοντας τις έννοιες του ρατσισμού και της διαφορετικότητας. Στη συνέχεια τα παιδιά παρακολούθησαν το βίντεο “Τζαφάρ”, όπου πάλι με την καθοδήγηση των δασκάλων τους, αναφέρθηκαν σε θέματα αντιμετώπισης του διαφορετικού. Οι μαθητές ασχολήθηκαν επίσης με στοχευμένο παιχνίδι στο διαδραστικό πίνακα της τάξης τους, όπου έπρεπε να βοηθήσουν έναν πρόσφυγα να μαζέψει χρήματα, ώστε να μπορέσει να φύγει από τη χώρα του. Τέλος, δημιούργησαν κολάζ με το σύνθημα “Όλοι χωράμε σε μία καρδιά”.
Μέσω όλων αυτών των δραστηριοτήτων, σκοπός των δασκάλων ήταν -σε πρώτο πλάνο- η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα ρατσισμού, και -σε δεύτερο πλάνο- η συνειδητοποίηση ότι η διαφορετικότητα δεν είναι κάτι κακό• απεναντίας, πρόκειται για κάτι που θα έπρεπε να μας ενώνει, και όχι να μας χωρίζει.
Ζέρβα Ελευθερία-Χαρά