ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Απαντώντας στον Ρατσισμό με ανεκτικότητα

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα κατά των διακρίσεων οργανώθηκαν στα Εκπαιδευτήρια Βέροιας «Ι. Σαφαρίκα- Ι. Μπαρμπαρούση» δραστηριότητες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών που "αγκάλιασαν" όλα τα μαθήματα και έδωσαν μια διαφορετική πινελιά στο ωρολόγιο πρόγραμμα!

Κατά τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο οι μαθητές του γυμνασίου και του Λυκείου διάβασαν, ερεύνησαν, συζήτησαν, οργάνωσαν και παρακολούθησαν δράσεις σχετικές με τη διαφορετικότητα και την ανεκτικότητα.

Ως κεντρική δραστηριότητα, με πρωτοβουλία της κ. Αργυριάδου προωθήθηκε η δραματοποιημένη ανάγνωση του σύγχρονου κλασικού έργου του Ντάνιελ Κέις, ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΛΓΚΕΡΝΟΝ. Πρόκειται για μια σύντομη ιστορία, δυνατή και γεμάτη συναίσθημα που ταξιδέυειτο νου σε ερωτήματα πολύ αληθινά. Ο Τσάρλι Γκόρντον είναι διανοητικά καθυστερημένος. Μια κατάσταση την οποία είναι υποχρεωμένος να αντιπαλεύει κάθε μέρα που περνάει και που οι περισσότεροι δεν έχουμε ποτέ αναλογιστεί. Μέσα από το λόγο του Τσάρλι, τις προσωπικές του σημειώσεις, το ανορθόγραφο ημερολόγιο που αναβλύζει ανθρωπιά και αγωνία  ο κόσμος του μας φανερώνεται. Είναι ένας κόσμος άδικος, ένας κόσμος που δεν καταλαβαίνει και ακόμα χειρότερα, ένας κόσμος που δε νοιάζεται. Ώσπου φτάνει η μέρα που βρίσκεται κάποια θεραπεία και ο κόσμος του Τσάρλι αρχίζει ν αλλάζει...

Με αφορμή αυτό το κείμενο και αφού εφαρμόστηκαν στην τάξη σενάρια/ προτάσειςδιδασκαλίας με θέματα την μετανάστευση, τον πόλεμο, τους πρόσφυγες την ξενοφοβία, τα στερεότυπα και τη ρατσιστική συμπεριφορά στα μαθήματα της γλώσσας και της νεοελληνικής λογοτεχνίας έγινε προσπάθεια προσέγγισης των βασικών αρχών καταπολέμησης των συμπεριφορών διακρίσεων.

Το σχολείο μέσω της παρεχόμενης εκπαίδευσης είναι και οφείλει να είναι το κλειδί για τη δημιουργία μιας νέας γενιάς που θα είναι ανεκτική. Για να μπει ένα τέλος στο φαύλο κύκλο των διακρίσεων της στέρησης και του αποκλεισμού. Με την ποιοτική εκπαίδευση που πρεσβεύουν τα Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Βέροιαςώστε τα παιδιά να αναπτυχθούν στο μέγιστο δυνατό βαθμό και να συνειδητοποιήσουν τα δικαιώματα τους και των άλλων.

Με τη συζήτηση και την έρευνα έγινε κατανοητό ότι τα παιδιά και οι νέοι άνθρωποι πρέπει να εφοδιάζονται με τις απαραίτητες γνώσεις και ικανότητες για την προώθηση της κοινωνικής δικαιοσύνης, της αποδοχής και της εκτίμησης της διαφορετικότητας σε οποιαδήποτε κοινωνία και να ζουν.

Όλες οι επιμέρους δραστηριότητες  οργανώθηκαν με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών, την ενημέρωση τους για τα κοινωνικά θέματα, την επαφή και εξοικείωσή  τους με διάφορα κειμενικά είδη  (ημερολόγιο, μαρτυρία, άρθρο,  έρευνα κλπ).

"Επιστέγασμα" όλων των παραπάνω η προσέγγιση και εμπέδωση του όρου "ανεκτικότητα" ως εσωτερική δύναμη που εκφράζεται με τη δεκτικότητα σε άλλες απόψεις, στα όρια του μέτρου, και επιτρέπει στον άνθρωπο να σέβεται και να κατανοεί τη διαφορετικότητα ατόμων, ομάδων, λαών, ιδεών, με στόχο τη δημιουργική προσέγγιση και την πρόοδο, ατομική και συλλογική.

Στα Εκπαιδευτήρια Βέροιας οι μαθητές μετην καθοδήγηση των καθηγητών τους αναγνωρίζουν καθημερινά πως πέρα από την εξεταστέα ύλη και τους βαθμούς τριμήνου πρέπει να επιδιώκουν την πνευματική καλλιέργεια, την ενδοσκόπηση και την ευαισθητοποίηση για την προσωπική τους αλλά και την κοινωνική βελτίωση.