ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Μια γροθιά για τον τουρισμό της Ημαθίας!

ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΚΑΝΟΥΝ ΠΡΟΤΥΠΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ. ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΣΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΣΕ ΕΥΡΕΙΑ ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΜΑΘΙΑΣ

ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ "ΒΕΡΟΙΑ" (10/10/22)

Η Περιφερειακή Ενότητα Ημαθίας σε συνεργασία με τους τρεις Δήμους του Νομού, Βέροια, Ναουσα, Αλεξάνδρεια και την Αναπτυξιακή Ημαθίας (ΑΝ.ΗΜΑ) δρομολογούν τον χαρακτηρισμό της Ημαθίας ως Πρότυπο Τουριστικό Προορισμό Ολοκληρωμένης Διαχείρισης.

Το «πράσινο» φως υποβολής αίτησης για χαρακτηρισμό της Ημαθίας ως Πρότυπο Τουριστικό Προορισμό Ολοκληρωμένης Διαχείρισης στη Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού του Υπουργείου Τουρισμού , προέκυψε από σύσκεψη που έγινε πριν λίγες μέρες στην Αντιπεριφέρεια Ημαθίας, με την συμμετοχή του Αντιπεριφερειάρχη Κώστα Καλαϊτζίδη, του Δημάρχου Νάουσας Νικόλα Καρανικόλα, των Αντιδημάρχων Βέροιας και Αλεξάνδρειας Λάζαρου Ασλανίδη και Στέφανου Δριστά αντίστοιχα, του Προέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Ημαθίας Δημήτρη Μάντσιου και του εκπροσώπου της Αναπτυξιακής Ημαθίας Θανάση Καραγιάννη.

Από την σύσκεψη προέκυψε η πρόθεση να δημιουργηθεί ένα κοινό «μέτωπο» μεταξύ των τριών Δήμων, με την Αναπτυξιακή Ημαθίας να αποτελεί τον «πυρήνα» που θα διαχειρίζεται στο σύνολό του τον τουριστικό προορισμό στην Ημαθία.

Τι είναι οι Πρότυποι Προορισμοί

Οι Πρότυποι Τουριστικοί Προορισμοί Ολοκληρωμένης Διαχείρισης είναι περιοχές οι οποίες συμβάλλουν στην ενίσχυση της τουριστικής εικόνας της χώρας και χρήζουν ιδιαίτερης διαχείρισης. Ο χαρακτηρισμός μιας περιοχής βασίζεται σε κριτήρια όπως τα ιδιαίτερα φυσικά χαρακτηριστικά της , η δυνατότητα ανάπτυξης ειδικών μορφών τουρισμού, ο βαθμός επάρκειας και το επίπεδο προσβασιμότητας σε άτομα με αναπηρία, μειωμένη κινητικότητα κλπ.

Ο προορισμός «Ημαθία» χαρακτηρίζεται από έναν συγκερασμό πλούσιου φυσικού περιβάλλοντος και πολιτιστικής κληρονομιάς βαρύνουσα αξίας, γεγονός που την ανάγει σε προορισμό εμπειρίας τεσσάρων εποχών. Πέρα από το διαδεδομένο μοντέλο του τρίπτυχου «ήλιος-θάλασσα-άμμος», ο προορισμός «Ημαθία» προσφέρεται για εναλλακτικές μορφές τουρισμού, ενώ η συνολική δυναμικότητα των τουριστικών καταλυμάτων, η μέση ετήσια πληρότητα και το εύρος της τουριστικής περιόδου συνηγορούν στον χαρακτηρισμό της ως Πρότυπο Τουριστικό Προορισμό Ολοκληρωμένης Διαχείρισης.

Λάζαρος Ασλανίδης: Μόνο κέρδη θα έχουμε με την συνεργασία

Ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού Βέροιας Λάζαρος Ασλανίδης έδωσε την πρώτη θετική είδηση για την τουριστική προβολή του τόπου μας, αναφέροντας σε συνέντευξη που έδωσε στο ραδιόφωνο της Βέροιας «Άκου 99,6»  την προσπάθεια κοινής τουριστικής προβολής της Ημαθίας.

 «Η τουριστική προβολή του τόπου μας χρειάζεται δουλειά 365 ημέρες το χρόνο σε 24ωρη βάση, αφού η Βέροια δεν έχει θάλασσα για να λειτουργεί εποχιακά, αλλά έχει να προσφέρει ομορφιές και να προσελκύσει επισκέπτες όλο τον χρόνο. Σε αυτή την προσπάθεια χρειάζεται η σύμπραξη όλων, δήμων, Περιφέρειας, Επιμελητηρίου, φορέων. Συναντηθήκαμε στην Περιφέρεια οι τρεις δήμοι του νομού θέλοντας να θέσουμε την Ημαθία ως πρότυπο τουριστικό προορισμό. Αυτό επιβάλλεται από το υπουργείο Τουρισμού να υλοποιηθεί μέσω ενός κοινού φορέα, στην περίπτωσή μας έχουμε την ΑΝ.ΗΜΑ, στην οποία συμμετέχουμε όλοι ως μέτοχοι και μετά από την εκπόνηση μιας μελέτης που θα καταθέσουμε μπορούμε να προχωρήσουμε στην υλοποίηση του σχεδιασμού μας. Ξεκαθαρίζω ότι δεν θέλω να μείνουμε στην μελέτη, αλλά να κάνουμε πράξη αυτό που έχουμε σκεφθεί για τον συντονισμό όλων των φορέων, ξενοδόχων, εστίασης για να δημιουργήσουμε μια κοινή συνιστώσα για την τουριστική ανάπτυξη. Από την στιγμή που ανέλαβα την αντιδημαρχία έχω εξαιρετική συνεργασία με το αρμόδιο τμήμα της Αντιπεριφέρειας, όπως αντίστοιχα επιδιώκω να έχω καλές σχέσεις και με τους άλλους δήμους, αφού δεν έχουμε κάτι να χωρίσουμε, αντίθετα μόνο να κερδίσουμε με την συνεργασία. Μόνο ενωμένοι θα μπορέσουμε να πάρουμε το τουριστικό κομμάτι που μας αναλογεί, το οποίο είναι μικρό, αλλά μέχρι τώρα το απορροφά και αυτό η Θεσσαλονίκη».

Δημήτρης Μάντσιος: Η Ημαθία θα χτίσει ένα ισχυρό branding

Ένας πολύ έμπειρος και κατά συνέπεια γνώστης του τουριστικού προϊόντος, είναι ο ξενοδόχος και Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ημαθίας Δημήτριος Μάντσιος. Αναφερόμενος στον κοινό αγώνα που ξεκινάει για την τουριστική προβολή της Ημαθίας, μας είπε: 

«Η άποψή μου για τους πρότυπους τουριστικούς προορισμούς είναι πολύ θετική. Η θετικότητα αυτή πηγάζει από την καθολική συμμετοχή των φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης σε αυτούς καθώς και της αναπτυξιακής Ημαθίας, ως συντονιστής της όλης προσπάθειας.

Σαφέστατα τα οφέλη που απορρέουν από την ένταξη μας σε αυτούς δεν περιορίζονται μόνο στον τουρισμό αλλά και στις υπόλοιπες επιχειρήσεις που έχουν συνάφεια με αυτόν. Πράγμα που σημαίνει ότι τα οφέλη για τον προορισμό Ημαθία πολλαπλασιάζονται με βάση τα χρηματοδοτικά εργαλεία που θα υπάρχουν ως κίνητρα για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων των επιχειρήσεων. Επίσης σταμάτα η προβολή του προορισμού όπως την αντιλαμβανόταν η εκάστοτε δημοτική αρχή και εναρμονίζεται με την γενική Στρατηγική προβολή του ελληνικού οργανισμού τουρισμού. Αυτό σημαίνει ότι μετά από έρευνα η Ημαθία θα χτίσει ένα ισχυρό branding ικανό να διεκδικεί μέρος της τουριστικής παγκόσμιας πίτας ισάξια με ίδιους ή και μεγαλύτερους προορισμούς».

Αναφερόμενος ο Δημήτρης Μάντσιος αν από την σύσκεψη προέκυψε διάθεση συνεργασίας και υλοποίησης αυτού του στόχου, μας είπε:

«Προς το παρόν είδαμε ένα πολύ έντονο ενδιαφέρον από το Δήμο της Βέροιας και Νάουσας ενώ αναμένουμε να κάνουμε μία κατ΄ ιδίαν συνάντηση με το δήμαρχο της Αλεξάνδρειας όπου πιστεύω μετά την ανάλυση της στρατηγικής του στόχου θα πειστεί να εναρμονιστεί με το γενικότερο πλάνο Ημαθίας»

Θεόφιλος Τεληγιαννίδης: Υπάρχει θετική προδιάθεση απ΄ όλους

Όπως προαναφέραμε, την μελέτη και μετέπειτα τον «μηχανισμό» που θα διαχειρίζεται στο σύνολό του τον τουριστικό προορισμό θα την έχει η Αναπτυξιακή Ημαθίας. Έτσι μιλήσαμε και με τον Πρόεδρο της ΑΝ.ΗΜΑ Θεόφιλο Τεληγιαννίδη ο οποίος μας είπε:

«Στην προκειμένη περίπτωση, δηλαδή της πρωτοβουλίας για τη σύσκεψη, την ευθύνη την είχε η Ένωση Ξενοδόχων που είναι και άμεσα ενδιαφερόμενη και η Αναπτυξιακή Ημαθίας. Μιλήσαμε με τον Αντιπεριφερειάρχη Κώστα Καλαϊτζίδη καθώς θέλουμε να υπάρχει η μέγιστη δυνατή συνεργασία γι αυτά τα ζητήματα, γιατί ο Νομός μας είναι ενιαίος και ως ενιαίο πρέπει να τον αντιμετωπίζουμε.

Απευθυνθήκαμε στους τρεις Δήμους  που είναι οι καθ΄ ύλην αρμόδιοι για τα ζητήματα αυτά, προκειμένου να προετοιμαστεί, να χρηματοδοτηθεί και να ετοιμαστεί η σχετική μελέτη με την τεκμηρίωση των στοιχείων που πρέπει να κατατεθούν, ώστε να ενταχθεί η Ημαθία στους Πρότυπους Τουριστικού Προορισμούς» τόνισε ο Θεόφιλος Τεληγιαννίδης και πρόσθεσε:

«Υπήρξε κατ΄ αρχήν η θετική προδιάθεση όλων, καθώς όλοι αναγνωρίζουν το πόσο ουσιώδης είναι το συγκεκριμένο σχέδιο για τον τουρισμό στην Ημαθία. Ήδη η Βέροια και η Νάουσα προχωρούν στις εσωτερικές τους διαδικασίες οι οποίες απαιτούνται ώστε να καταστεί η χρηματοδότηση της μελέτης και εκτιμούμε ότι προς την ίδια κατεύθυνση θα κινηθεί και η Αλεξάνδρεια».

Θανάσης Καραγιάννης: Υψίστης σημασίας τουριστικό «προϊόν»

Τέλος για τα διαδικαστική ζητήματα που θα ακολουθήσουν ώστε να ετοιμαστεί η μελέτη για να υποβληθεί στην συνέχει στο Υπουργείο το οποίο θα αποφασίσει για τον χαρακτηρισμό της Ημαθίας ως Πρότυπος Τουριστικός Προορισμός, μιλήσαμε με το στέλεχος της Αναπτυξιακής Ημαθίας Θανάση Καραγιάννη ο οποίος μας είπε:

«Είναι γραφειοκρατικά ζητήματα αυτά για τα οποία χρειάζεται χρόνος γιατί πρέπει να τηρηθούν στο έπακρο οι διαδικασίες. Πρέπει να παρθούν αποφάσεις από τα εσωτερικά τους όργανα, να βρεθούν οι πόροι κ.λ.π.

Η Αναπτυξιακή Ημαθίας αυτό που έχει να κάνει είναι να προετοιμάσει την σχετική μελέτη, με όλα τα στοιχεία τα οποία απαιτούνται και να υποστηρίξει στους Δήμους στην υποβολή του αιτήματος στην αρμόδια γραμματεία του Υπουργείου. Η εμπλοκή της Αναπτυξιακής θα είναι άμεση, εφόσον ενταχθεί στους Πρότυπους Τουριστικούς Προορισμούς γιατί πυρήνας της όλης υπόθεσης θα είναι η δημιουργία στην συνέχεια ενός μηχανισμού που θα διαχειρίζεται στο σύνολό του τον τουριστικό προορισμό, στα πλαίσια ενός branding, ο οποίος μηχανισμός θα είναι υπό την σκέπη της Αναπτυξιακής, γιατί αυτό προβλέπει και ο νόμος. Θα είναι μια κοινή προσπάθεια για την διαχείριση του τουρισμού της Ημαθίας. Να μην γίνονται αποσπασματικές προσπάθειες, προσπαθώντας ο καθένας να επαναλάβει κάτι που έχει κάνει κάποιος άλλος».

Τέλος απαντώντας ο Θανάσης Καραγιάννης στην ερώτησή μας να σχολιάσει τον τουριστικό πλούτο της Ημαθίας και την προώθησή του στις «αγορές», μας απάντησε:

«Με αυτόν τον τρόπο θα μας επιτρέψει ευκολότερα και φθηνότερα να καταστήσουμε ξεχωριστή την Ημαθία ως προορισμό. Να καταδείξουμε εκείνα τα στοιχεία που διαφοροποιούν την Ημαθία από τους υπόλοιπους τουριστικούς προορισμούς, να τονίσουμε την αξία τους. Με βάση αυτά, να εντοπίσουμε τις κατάλληλες αγορές, να επικεντρωθούμε σ΄ αυτές, να κάνουμε τις ενέργειες τις οποίες απαιτούνται ώστε να τις προσεγγίσουμε καλύτερα.

Είναι κάτι απαραίτητο δεδομένου της αξίας του τουρισμού που μπορεί να έχει ο Νομός Ημαθίας. Η πληθώρα τουριστικών χώρων που έχουμε, θα έπρεπε να μας επιτρέπει να αντλούμε μεγάλο μέρος του εισοδήματός μας ως Ημαθία από τον τουρισμό και τους επισκέπτες.

Η Ημαθία συγκεντρώνει τα πάντα. Από χειμερινούς προορισμούς μέχρι βυζαντινά στοιχεία, μέχρι αρχαιολογικούς χώρους υψίστης σημασίας για το σύνολο του κόσμου και όχι μόνο για την χώρα μας, πολιτισμικού χαρακτήρα στοιχεία, εξαιρετικής αξίας και μεγάλης σπουδαιότητας φυσικούς πόρους και πολλά άλλα τα οποία μπορούμε να απαριθμήσουμε».

ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ "ΒΕΡΟΙΑ" (10/10/22)