- ΕΚΤΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
- Posted
- Διαβάστηκε 909 φορές
Stop στις παραβάσεις!
ΜΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΤΗΣ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΒΕΡΟΙΑΣ ΑΣΤΥΝΟΜΟ Α΄ ΘΩΜΑ ΝΙΩΠΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ "ΒΕΡΟΙΑ" (30/10/23)
Για τη συνολική λειτουργία της πόλης και για θέματα που αφορούν την αστική κινητικότητα και την ασφάλεια των μετακινήσεων, συζητήσαμε με τον Διοικητή της Τροχαίας Βέροιας Αστυνόμο Α΄ κ. Θωμά Νιώπα.
Σήμερα Δευτέρα 30 Οκτωβρίου ο Θωμάς Νιώπας ολοκληρώνει τους δύο πρώτους μήνες στην διοίκηση της Τροχαίας Βέροιας, και αυτό αποτελεί μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να μιλήσουμε για τις παρεμβάσεις του, στην οδική καθημερινότητα της Βέροιας, αλλά και στους στόχους που έβαλε, όσο διάστημα θα είναι επικεφαλής της.
Το τελευταίο μάλιστα διάστημα υπάρχει μία αξιοσημείωτη «έξαρση» δραστηριότητας των ανδρών της Τροχαίας σε ζητήματα που οι κάτοικοι της Βέροιας και της περιοχής της τα ζούσαν και απαιτούσαν την επίλυσή τους ή επιεικώς την ανακούφισή τους. Παράνομα παρκαρίσματα, ηχορύπανση, υπερβολική ταχύτητα και επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά, ελλείψεις υποδομών, επαρκείς αστυνομικοί έλεγχοι κ.λ.π.
Είναι αλήθεια πως αν επιλυθεί το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας, με την ευρύτερη έννοια, η Βέροια όπως και όλες οι ελληνικές πόλεις θα γίνουν αυτόματα φιλικότερες και λειτουργικότερες, και οι γενικότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις θα ελαχιστοποιηθούν. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, είναι δεδομένο πως απαιτείται η συνεργασία με τους φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των άλλων τοπικών φορέων και οργανισμών.
Πρόστιμα για …εξατμίσεις και ηχοσυστήματα
Ο Αστυνόμος Α΄ Θωμάς Νιώπας ανέλαβε την διοίκηση της Τροχαίας Βέροιας σε μια άσχημη συγκυρία, λόγω της έναρξης της Σχολής Αστυνομίας στη Νάουσα που απορρόφησε περίπου 25 άτομα περίπου από τις υπηρεσίες της Ημαθίας. «Είχαμε και στην Τροχαία πολλές απώλειες σε προσωπικό. Παρόλα αυτά, ξεκινήσαμε κάποιες δράσεις μέσα στην πόλη της Βέροιας οι οποίες αυτό το χρονικό διάστημα έδειξαν ότι μπορούν να διατηρηθούν και να γίνουν ακόμα καλύτερες».
Όταν ζητήσαμε από τον Διοικητή της Τροχαίας να μας αναφέρει ποιες ήταν οι πρώτες δράσεις που ανέλαβε, μας είπε ότι ήταν οι έλεγχοι των δικύκλων και των οχημάτων που προκαλούν θόρυβο με τις εξατμίσεις και τα ηχοσυστήματα. «Μέχρι στιγμής έχουν επιβληθεί περί τις 150 βεβαιώσεις για τις συγκεκριμένες παραβάσεις» μας είπε ο Θωμάς Νιώπας και τόνισε ότι «έχει ηρεμήσει αρκετά η πόλη και η περιοχή του Μακροχωρίου και της Μελίκης που είχαν τέτοια θέματα. Το σημαντικό είναι ότι έχουν καταλάβει οι οδηγοί, πως δεν πρέπει να προκαλούν θόρυβο και τους ζήτησα να περνούν από το γραφείο μου για να τους εξηγώ και να τα συζητώ μαζί τους. Είναι βέβαιο ότι θα συνεχιστούν αυτοί οι έλεγχοι».
Μεγαλύτερο πρόβλημα το κυκλοφοριακό
Αν ρωτήσει κάποιος τους κατοίκους της Βέροιας, ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίσει σε ότι έχει σχέση με την οδηγική συμπεριφορά στην πόλη, είναι το κυκλοφοριακό σε συνδυασμό με την έλλειψη χώρων στάθμευσης.
Προσπαθήσαμε να το προσεγγίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο το ζήτημα αυτό, αλλά δεν πετύχαμε το απόλυτο γιατί δεν αρκεί μόνο η αστυνόμευση. Χρειάζονται παρεμβάσεις σε υποδομές, κάτι που αφορά την τοπική αυτοδιοίκηση, επαρκές προσωπικό για την αστυνόμευση, αλλά περισσότερο απ΄ όλα υπευθυνότητα και κατανόηση από τους οδηγούς, με μία λέξη την κουλτούρα μιας σωστής οδηγικής συμπεριφοράς.
Ένα μέτρο το οποίο λήφθηκε από την Τροχαία Βέροιας, ήταν η τοποθέτηση υδρομπαριέρων σε γωνίες οδών, ώστε να μην μπορούν να σταθμεύουν αυτοκίνητα τα οποία θα εμπόδιζαν την διέλευση λεωφορείων και αυτοκινήτων. «Οι υδρομπαριέρες τοποθετήθηκαν κυρίως περιμετρικά των ΚΤΕΛ, όπου αντιμετωπίζονταν το μεγαλύτερο πρόβλημα με την διέλευση των λεωφορείων και σε κάποιες άλλες γωνίες όπου δεν υπήρχε ορατότητα» μας είπε για την συγκεκριμένη δράση ο Διοικητής της Αστυνομίας.
Παραβιάζονται οι χώροι για φορτοεκφορτώσεις
Ένα άλλο ζήτημα είναι οι προσδιορισμένοι χώροι που υπάρχουν στο κέντρο της πόλης για οχήματα φορτοεκφορτώσεων. Καθημερινά βλέπουμε ότι στους χώρους αυτούς, παρότι υπάρχουν οι πινακίδες με τις ενδείξεις μόνο για οχήματα φορτοεκφορτώσεων, δυστυχώς παρκάρουν και οχήματα που δεν ανήκουν σ΄ αυτήν την κατηγορία.
«Έχουμε επιβάλει κάποια πρόστιμα σε αυτοκίνητα που δεν είναι για φορτοεκφορτώσεις και σε κάποιο βαθμό έχουμε αποτρέψει να παρκάρουν στους χώρους αυτούς επιβατικά αυτοκίνητα» τόνισε ο Διοικητής της Τροχαίας Βέροιας και επισήμανε πως «ενημερώσαμε τους επαγγελματίες οδηγούς που δεν κάνουν φορτοεκφορτώσεις οι οποίοι θεωρούσαν ότι ως επαγγελματικό όχημα, μπορούν να παρκάρουν εκεί το αυτοκίνητο. Όχι. Δεν ισχύει γι αυτούς. Είναι μόνο για τα οχήματα φορτοεκφορτώσεων με προϊόντα που διανείμουν στα παρεμφερή καταστήματα».
Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βέροιας υπάρχουν χώροι φορτοεκφορτώσεων που λειτουργούν με ωράριο. Εκεί που στις πινακίδες αναγράφεται ωράριο, είναι ώρες καταστημάτων και εκεί που δεν αναγράφεται είναι όλο το 24ωρο. Παράδειγμα στην οδό Ελιάς «απαγορεύεται» η στάση και η στάθμευση όλο το 24ωρο με το σκεπτικό όταν θέλει η καφετέρια και γενικότερα τα καταστήματα εστίασης που βρίσκονται κοντά, να γίνει μια τροφοδοσία στις 12 τα μεσάνυχτα, θα πρέπει να γίνει.
Το μεγάλο πρόβλημα επίσης που προκαλεί μποτιλιάρισμα και δυσκολίες στην εύρυθμη ροή της κυκλοφορίας, είναι τα φορτηγά άνω των 8 τόνων που μπαίνουν στο κέντρο. «Αυτή η δράση είναι που τώρα ξεκινήσαμε. Τα φορτηγά άνω των 8 τόνων να μην εισέρχονται μέσα στην πόλη, τουλάχιστον στις ώρες αιχμής, ειδικά από 10 το πρωί μέχρι τις 2 το μεσημέρι και 6 με 9 το απόγευμα που είναι ανοιχτή η αγορά» μας είπε ο Αστυνόμος Α΄ Θωμάς Νιώπας και πρόσθεσε:
«Προσπαθώ να το αποτρέψω με την ενημέρωση των εταιρειών και των ιδιωτών που έχουν μεγάλα φορτηγά, ώστε να αποφεύγουν αυτές τις ώρες να διέρχονται μέσα από την πόλη. Να προτιμούν μέχρι τις 10 το πρωί ή το μεσημέρι».
Βέβαια προκύπτει και το ερώτημα. Αν ένα μεγάλο φορτηγό που μεταφέρει οικοδομικά υλικά για ένα σπίτι που κτίζεται μέσα στην πόλη, πως θα τα μεταφέρει; «Σ΄ αυτήν την περίπτωση πρέπει να βγάλει άδεια διέλευσης από τον Δήμο. Για συγκεκριμένες ώρες. Εγώ θέλω να μπαίνουν στην πόλη μέχρι τις 10 το πρωί, ακόμα και αυτά που κάνουν τροφοδοσίες στα μεγάλα supermarket εντός πόλης. Και ο Δήμος αυτό θέλει. Ήδη κάναμε σύσκεψη με την συμμετοχή ιδιοκτητών και εκπροσώπων μεγάλων οχημάτων για να τους ενημερώσουμε. Πιστεύω ότι θα τηρηθεί γιατί μιλάμε για επαγγελματίες οι οποίοι θέλουν να κάνουν την δουλειά τους και αντιλαμβάνονται ότι υπάρχει θέμα που πρέπει να το λύσουμε» μας είπε ο Διοικητής της Τροχαίας.
Απαγορεύονται τα μηχανάκια στους πεζόδρομους της αγοράς
Σε καθημερινή βάση τόσο οι οδηγοί, όσο και οι πεζοί πολίτες βρίσκονται σε αμήχανη θέση από την οδηγική συμπεριφορά των οδηγών δικύκλων που κάνουν μικροδιανομές, είτε είναι courier, είτε οι κάνουν delivery. Αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες, κάνουν ελιγμούς, κινούνται ανάμεσα σε πεζούς όταν μπαίνουν στους πεζόδρομους της αγοράς.
Πολλοί πολίτες δεν γνωρίζουν ότι το ισχύον καθεστώς είναι πως ανά επιχείρηση υπάρχει μια κάρτα διέλευσης μέσα στον πεζόδρομο. Η άδεια αυτή είναι μόνο για αυτοκίνητο και όχι για μηχανάκια. Άρα ότι μηχανάκι υπάρχει μέσα στους πεζόδρομους από courierή ντελιβεράδες, κινείται παράνομα.
«Έτσι είναι. Αυτό προβλέπει ο κανονισμός. Έχει ενημερωθεί η Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βέροιας για να ενημερώσει με την σειρά της τους καταστηματάρχες εντός πεζοδρόμων, ότι δεν πρέπει να έχουν συνεργασία με δίκυκλα που προσφέρουν τις συγκεκριμένες παροχές υπηρεσιών. Όπως επίσης και τα καταστήματα εστίασης που βρίσκονται εντός πεζόδρομων και κάνουν delivery. Να βρουν άλλο τρόπο για να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους» μας είπε ο Θωμάς Νιώπας και διευκρίνισε:
«Επιτρέπονται μόνο τα μικρά αυτοκίνητα, τα μικρά βανάκια δηλαδή, για να εκτελούνται υπηρεσίες courier. Έχουν κάρτα διέλευσης και για συγκεκριμένο ωράριο. Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βέροιας από το 2019, επιτρέπονται για τροφοδοσίες καταστημάτων καθημερινά από 5,30 μέχρι 10,30 το πρωί, από τις 2 το μεσημέρι μέχρι τις 8 το βράδυ κάθε Δευτέρα και Τετάρτη που είναι κλειστή η αγορά, 1,30 το μεσημέρι μέχρι τις 5 το απόγευμα την Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή και 2 το μεσημέρι με 7 το απόγευμα το Σάββατο. Ουσιαστικά σε ώρες λειτουργίας καταστημάτων, επιτρέπεται μέχρι τις 10,30 το πρωί».
Παρόλα αυτά βλέπουμε ότι διέρχονται όλες τις ώρες οχήματα μέσα στους πεζόδρομους της αγοράς, μη τηρώντας τα ωράρια. «Από την στιγμή που έγινε ενημέρωση, η επόμενη φάση είναι να βγούμε ως Τροχαία και να κάνουμε επί τόπου ελέγχους, βεβαιώνοντας παραβάσεις. Παράλληλα στις ενημερώσεις που κάναμε στους επαγγελματίες του χώρου διανομών, τους επέστησα την προσοχή ότι η οδηγική συμπεριφορά ορισμένων είναι απαράδεκτη. Ταχύτητα, κινητό κατά την διάρκεια της οδήγησης, διέλευση από πεζοδρόμια, πλατείες, μονόδρομους, αναστροφές επί τόπου κ.λ.π. Μια άναρχη οδηγική συμπεριφορά από courier και ντελιβεράδες. Τους προειδοποίησα ότι θα αφαιρέσω όχι μόνο πρόστιμα και διπλώματα, αλλά και πινακίδες. Κάτι που θα είναι επιζήμιο και για τον εργαζόμενο και για την επιχείρηση που εργάζεται».
Η πλατεία Ωρολογίου επηρεάζει Μητροπόλεως και Θωμαϊδου
Στη πόλη της Βέροιας υπάρχουν κάποια σημεία που δημιουργείται κυκλοφοριακή συμφόρηση η οποία επηρεάζει και την υπόλοιπη ροή της κυκλοφορίας στην πόλη. Ένα σημείο είναι η διασταύρωση της οδού Μητροπόλεως με την Μάρκου Μπότσαρη και την Μαυρομιχάλη στην πλατεία Ωρολογίου και το άλλο σημείο στην διασταύρωση της οδού Θωμαϊδου με την Πιερίων (λαδομύλους).
Γνωστό το πρόβλημα για τον Διοικητή της Τροχαίας ο οποίος την προηγούμενη Τρίτη τοποθέτησε από τις 8 μέχρι τις 8,30 το πρωί, τέσσερις τροχονόμους (δύο Τροχαίας και δύο της Δημοτικής Αστυνομίας) στην διασταύρωση της πλατείας Ωρολογίου και ο ίδιος στην διασταύρωση στους λαδομύλους.
«Διαπιστώσαμε ότι η διασταύρωση της πλατείας Ωρολογίου δέχεται μεγάλη πίεση και η εκτόνωση αυτής της πίεσης μεταφέρεται προς την οδό Μητροπόλεως και προς την οδό Θωμαϊδου. Καμία ρύθμιση δεν κάναμε. Απλά ήμασταν εκεί για να μην αφήνουμε να διπλοπαρκάρουν αυτοκίνητα. Αφήσαμε μόνο τους γονείς να αποβιβαστούν τα παιδιά τους για 10 δευτερόλεπτα. Υπήρχε κίνηση, αλλά υπήρχε και ροή. Δεν σταμάτησε η κυκλοφορία» μας είπε ο Αστυνόμος Α Θωμάς Νιώπας και τόνισε ότι «αυτό θα συνεχίσουμε να το κάνουμε κάθε Δευτέρα και Τρίτη, γιατί τις μέρες αυτές εστιάζεται περισσότερο το πρόβλημα λόγω της αρχής εβδομάδας και της λαϊκής. Το ίδιο και στην διασταύρωση Θωμαϊδου και Πιερίων, γιατί εκεί βγαίνει η εκτόνωση από την πλατεία Ωρολογίου. Να αποτρέψουμε τα διπλοπαρκαρίσματα».
Προσωπική μας άποψη είναι ότι τα παράνομα παρκαρίσματα και στην πλατεία Ωρολογίου και στην διασταύρωση της Θωμαϊδου με την Πιερίων, αποτελούν πρόβλημα και τις άλλες μέρες της εβδομάδας. Για τις μέρες αυτές θα δοθεί κάποια λύση;
«Όχι μόνο στα σημεία αυτά, αλλά και στις κεντρικές οδούς της Βέροιας θα συνεχίσουμε τις περιπολίες μας και όπου υπάρχει θέμα παρεμβαίνουμε και όπου χρειαστεί θα επιβάλουμε παραβάσεις. Θεωρώ ότι πέρασε το μήνυμα στους πολίτες και φαίνεται από την συμπεριφορά των οδηγών. Όταν σταματούν, οι οδηγοί βάζουν συνειδητοποιημένα τα alarm. Αυτό σημαίνει ότι έχουν το νουν τους να κάνουν γρήγορα και να φύγουν. Αυτό δεν συνέβαινε πριν. Φαίνεται ότι ο κόσμος κατάλαβε πως κάτι άλλαξε στην πόλη… Παράλληλα μίλησα και με τους ιδιοκτήτες των καταστημάτων να ενημερώσουν τους πελάτες να φροντίζουν να σταθμεύουν νόμιμα, αν η δουλειά τους θα διαρκέσει κάποιο χρονικό διάστημα». Πρέπει όλοι να βάλουν …πλάτη!!!» τόνισε ο Διοικητής της Τροχαίας.
Λύσεις για τα «δύσκολα» σημεία
Στην συζήτησή μας με τον Διοικητή της Τροχαίας Αστυνόμο Θωμά Νιώπα θέσαμε και ερωτήματα για το ποιες λύσεις υπάρχουν σε «δύσκολα» σημεία της πόλης. Όπως για παράδειγμα ένας κόμβος στην διασταύρωση της πλατείας Ωρολογίου.
«Σαφέστατα και θα βοηθούσε ένας κόμβος. Γενικά οι κόμβοι είναι οι αντικαταστάτες των φωτεινών σηματοδοτών. Εν προκειμένω στην πλατεία Ωρολογίου, αν το επιτρέπει η τεχνική προδιαγραφή του, θα βοηθούσε πολύ» μας είπε και στην συνέχεια αναφέρθηκε σε άλλα «δύσκολα» σημεία που υπάρχουν στην πόλη και πρέπει να δοθούν λύσεις.
«Ένα κεντρικό, δύσκολο, σημείο είναι στην διασταύρωση Βενιζέλου-Μητροπόλεως και Ελιάς. Εκεί δεν μπορεί να γίνει κόμβος. Προφανώς μπορεί να γίνει μία νησίδα, κατά τέτοιο τρόπο ώστε να διαχωρίζεται η πορεία του κάθε οχήματος. Βέβαια τίθεται θέμα κατά πόσο μπορεί να διέλθει ένα λεωφορείο, αν υπάρχει κάποια νησίδα. Τώρα αν μπει κάποιος σηματοδότης, αυτό είναι θέμα μελέτης συγκοινωνιολόγου.
Ένα άλλο σημείο που μπορεί να γίνει παρέμβαση, είναι η μεγάλης κλίσης κατηφόρα-ανηφόρα της οδού Κουντουριώτη και Στρατού με την Ανοίξεως που βγάζει κάτω από το μπάσκετ της Ελιάς. Εκεί πρέπει να γίνει, σε πρώτη φάση, παρέμβαση με την επίστρωση ειδικού ασφαλτοτάπητα «σαγρέ» που θα διευκολύνει τα οχήματα που βγαίνουν από τις οδούς Στρατού και Κουντουριώτη. Βέβαια το καλύτερο θα ήταν να μειωθεί η μεγάλη κλίση του δρόμου.
Πολλά τροχαία μας βγάζει το σημείο της διασταύρωσης της Λ. Στρατού με την Μυκηνών για να βγει κάποιο όχημα στην Ανοίξεως (Αγίους Αναργύρους) και το αντίστροφο. Υπάρχει ο καθρέφτης, αλλά το σημείο είναι πολύ δύσκολο που μας δίνει τροχαία ατυχήματα. Το κομμάτι αυτό έχει δύο ανάποδες στροφές. Μία δεξιόστροφη και μία αριστερόστροφη που δεν έχουν ορατότητα, ειδικά τις νυχτερινές ώρες. Θα δούμε αρχικά μια λύση με την μονοδρόμηση της οδού Μυκηνών που συνδέει την οδό Λ. Στρατού με την Ανοίξεως.
Ένα άλλο σημείο που χρειάζεται παρέμβαση, είναι η οδός Αριστοφάνους. Από την έξοδο της γέφυρας Αφών Κούσιου, η Αριστοφάνους είναι μονόδρομος και στα 40 μέτρα, στην πρώτη διασταύρωση, γίνεται διπλής κατεύθυνσης μέχρι την οδό Κεντρικής και μετά μέχρι την Ανοίξεως και πάλι μονόδρομος. Αυτό πρέπει να διορθωθεί και να γίνει εκ ολοκλήρου μονόδρομος από την γέφυρα Κούσιου μέχρι την Ανοίξεως».
Ο Διοικητής της Τροχαίας Βέροιας Αστυνόμος Α΄ Θωμάς Νιώπας δηλώνει πως έχει πολύ καλή συνεργασία με όλους τους φορείς. Γιατί υπάρχει ένας κοινός στόχος. Να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής στην πόλη της Βέροιας.
«Το όραμά μου ως Διοικητής Τροχαίας είναι να μην γράφω παραβάσεις. Να κάνω μόνο την περιπολία και να μην φέρνω παραβάσεις στην υπηρεσία μου» κατέληξε.
ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ "ΒΕΡΟΙΑ" (30/10/23)