ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Περί θέσεων στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων στη Βέροια

Φαίνεται ότι άνοιξε ο «φάκελος» για την στάθμευση των τουριστικών λεωφορείων  στην πόλη της Βέροιας. 

Πράγματι τους τελευταίους μήνες οι επισκέπτες στη Βέροια μέσω των τουριστικών γραφείων αυξήθηκε κατακόρυφα λόγω προφανώς της λειτουργίας του νέου Μουσείου των Αιγών, την ολοκλήρωσης των ανακτόρου του Φιλίππου Β΄ στη Βεργίνα, αλλά και της προσπάθειας που κάνει ο Δήμος Βέροιας για την προβολή των σπουδαίων αρχαιολογικών και όχι μόνο, μνημείων της περιοχής του.

Σε πρόσφατη συνέντευξη που έδωσε ο Δήμαρχος Βέροιας Κώστας Βοργιαζίδης, μεταξύ άλλων ανέφερε ότι η δημοτική αρχή επεξεργάζεται διάφορες προτάσεις για την δημιουργία νέων θέσεων για τα τουριστικά λεωφορεία που μεταφέρουν κόσμο στη Βέροια. Μάλιστα μία από τις σκέψεις είναι να δημιουργηθούν θέσεις στάθμευσης για λεωφορεία στο τμήμα πάνω από το μπάσκετ της Ελιάς, στο οποίο θα επιτρέπεται να σταθμεύουν τουριστικά συγκεκριμένες ώρες και μέρες.

Με μια απλή ματιά θα έλεγε κάποιος πως είναι μία λύση. Όμως θεωρούμε πως δεν αποτελεί και την καλύτερη επιλογή. Και το ερώτημα: Αν στο συγκεκριμένο σημείο σταθμεύσουν άλλα έξι και επτά λεωφορεία, επιπλέον από τα πέντε στην αρχή του πάρκου της Ελιάς, φανταστείτε το μέγεθος του κυκλοφοριακού προβλήματος που θα δημιουργηθεί; Αλήθεια αυτά τα λεωφορεία που θα κάνουν αναστροφή για να μην μπουν στην «καρδιά» της πόλης, ώστε να πάρουν τον δρόμο για την Εγνατία Οδό; Δηλαδή αντί να αποσυμφορηθεί το αστικό κέντρο, θα αυξηθεί η κίνηση με μεγάλου μεγέθους οχήματα, όπως είναι τα τουριστικά λεωφορεία.

Άποψή μας είναι πως η ιδανικότερη και χρηστικότερη θέση για την δημιουργία χώρου στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων είναι στην έκταση (οικόπεδο) του Δήμου κάτω από την Ελιά και την οδού Στρατού. Ένας χώρος που είναι χαρακτηρισμένος ως αθλητικός, αλλά με την δημιουργία ενός γηπέδου 5χ5 ή ενός γηπέδου τένις, θα μπορούσαν να ξεπεραστούν διαδικαστικά ζητήματα και το υπόλοιπο τμήμα να αποτελέσει πάρκινγκ.  

Με τον τρόπο αυτό θα αξιοποιηθούν ουσιαστικά οι κυλιόμενες σκάλες που κόστισαν αρκετές χιλιάδες ευρώ, το ασανσέρ, και συνολικά η πολύ κοντινή απόσταση με το σημείο αναφοράς της Βέροιας που είναι το πάρκο της Ελιάς. 

Έτσι η τόσο κοντινή απόσταση και με τα μέσα διευκόλυνσης που υπάρχουν (κυλιόμενες σκάλες-ασανσέρ) στην κίνηση των επισκεπτών, δεν θα αποτελεί πρόβλημα ούτε και γι αυτούς που θα επιλέξουν να κάνουν τα ψώνια τους από την τοπική αγορά της Βέροιας.

Γι αυτό η δημοτική αρχή πρέπει να εξετάσει σοβαρά τις επιλογές του για νέους χώρους στάθμευσης των τουριστικών λεωφορείων, που ναι μεν θα εξυπηρετούν τον τουριστικό σκοπό, αλλά δεν θα επιβαρύνουν και την «λειτουργία» της υπόλοιπης πόλης και των κατοίκων της.

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΒΕΡΟΙΑ" (13/5/24)