Έργο άλλης... γενιάς η ολοκλήρωση του κάθετου άξονα Εγνατίας - Σ.Σ. Νάουσας-Σκύδρας

ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ «ΒΕΡΟΙΑ»

ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΝΕΟΣ ΑΝΙΣΟΠΕΔΟΣ ΚΟΜΒΟΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΟΥΛΟΥΡΑ. ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΟΝΗΣΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ – ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ.

Άγνωστος παραμένει ο χρόνος που θα ολοκληρωθεί ο κάθετος άξονας που θα συνδέει την Εγνατία Οδό με Νάουσα και Σκύδρα. Αρχικά η έγκριση εκπόνησης μελέτης για το τμήμα Εγνατία Οδός-Πατρίδα «σκάλωσε» στο Ελεγκτικό Συμβούλιο, ενώ μεγαλύτερο θα είναι το πρόβλημα εξεύρεσης χρημάτων για την υλοποίηση του έργου. Όπως γίνεται αντιληπτό ο χρόνος που απαιτείται, αυτήν την στιγμή είναι απροσδιόριστος.

Πρόκειται για δύο ξεχωριστά έργα. Το ένα αφορά το τμήμα ΣΣ Νάουσας-Σκύδρα για το οποίο υπάρχει μελέτη και το άλλο Εγνατία Οδός-Πατρίδα για το οποίο, όπως προαναφέραμε, η έγκριση της προκήρυξης εκπόνησης μελέτης επανειλημμένα απορρίφθηκε από το Ελεγκτικό Συμβούλιο.

Το τμήμα Εγνατία Οδός-Πατρίδα

Τα προηγούμενα χρόνια έγινε ιδιαίτερος θόρυβος για το σημείο που θα «κουμπώσει» στην Εγνατία Οδό ο κάθετος άξονας. Άλλοι επιθυμούσαν να συνδεθεί στον υπάρχοντα κόμβο της Κουλούρας, άλλοι στον κόμβο της Βέροιας και άλλοι ενδιάμεσα αυτών των δύο κόμβων, κάπου στο ύψος της Μέσης. Τελικά υπερίσχυσε η τρίτη άποψη, δηλαδή να συνδεθεί με την κατασκευή νέου κόμβου στο ύψος, περίπου, της Μέσης.

«Η απόφαση είναι να γίνει ανισόπεδος κόμβος λίγο μετά τον Κόμβο της Κουλούρας. Αυτό όμως δεν είναι του παρόντος. Πρώτα απ΄ όλα θα πρέπει να εγκριθεί η διακήρυξη εκπόνησης μελέτης για να γίνουν οι χαράξεις. Μέχρι στιγμής έχουμε την απόρριψη από το Ελεγκτικό Συμβούλιο» μας είπε ο Προϊστάμενος Εργαστηρίων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Γαβριήλ Τσιγκελής και συμπλήρωσε:

 «Κάνουμε από την αρχή την διαδικασία από το πρακτικό 2 το οποίο απορρίφθηκε για το λεκτικό της επιτροπής του διαγωνισμού, όπως είναι η ορολογία και μετά θα συνεχίσουμε με το πρακτικό 3 και μόλις ολοκληρωθούν οι ενστάσεις, τα στέλνουμε στο Ελεγκτικό Συμβούλιο. Πιστεύω ότι είναι υπόθεση δύο μηνών ακόμα. Αν εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συμβούλιο, τότε θα χρειαστεί περίπου 8 με 9 μήνες για να εκπονηθεί η μελέτη από τον ανάδοχο μελετητή».

Ο προϋπολογισμός της εκπόνησης μελέτης ανέρχεται στα 300.000 ευρώ και κάτι, αλλά το πρόβλημα δε είναι εκεί. Αυτά τα χρήματα είναι εγκεκριμένα. Το ζήτημα είναι το βαρύ κόστος που απαιτείται για τις απαλλοτριώσεις και τις κατασκευαστικές εργασίες καθώς είναι πολλά τα χιλιόμετρα και με νέα χάραξη.

«Όταν ολοκληρωθεί η μελέτη, θα περάσουμε στην επόμενη φάση, αυτήν την υλοποίησής της. Τις απαλλοτριώσεις και στην συνέχεια στο κατασκευαστικό μέρος. Τα χρήματα είναι πολλά και πολλά τα χιλιόμετρα, με εντελώς καινούργια χάραξη για να φτάσουμε στην πατρίδα και να συνδεθεί με το τμήμα που δόθηκε στην κυκλοφορία» μας είπε ο Γαβριήλ Τσιγκελής.

 Το τμήμα ΣΣ Νάουσας-Σκύδρα

Το τμήμα Εγνατία Οδός-Πατρίδα και το τμήμα ΣΣ Νάουσας-Σκύδρα, είναι δύο διαφορετικά έργα. Για το τμήμα ΣΣ Νάουσας-Σκύδρα υπάρχει η μελέτη και πλέον η Περιφέρεια βρίσκεται σε εξεύρεση των χρημάτων, έτσι ώστε να προχωρήσει στην δημοπράτηση της κατασκευής και τις απαλλοτριώσεις ιδιωτικών εκτάσεων. Γι αυτό κανένας δεν μπορεί να γνωρίζει αν θα ξεκινήσουν πρώτα τα έργα στο ένα ή στο άλλο τμήμα. Πολύ δεν περισσότερο να κατασκευαστούν ταυτόχρονα.

«Για το τμήμα ΣΣ Νάουσας-Σκύδρα, υπάρχει εγκεκριμένη μελέτη. Πλέον αναζητείται εξεύρεση των χρημάτων για να προκηρυχθεί το έργο. Αποτελούν δύο διαφορετικές εργολαβίες. Τα έργα αυτά γίνονται κομματιαστά, γιατί είναι πολλά τα λεφτά» τόνισε ο Προϊστάμενος Εργαστηρίων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. 

Όπως γίνεται αντιληπτό, θα περάσουν χρόνια για να δουν οι κάτοικοι της Ημαθίας ολοκληρωμένο αυτό το σημαντικό έργο, που θα συνεισφέρει στην ανάπτυξη και θα προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια στην μετακίνηση. Ακόμη και το έργο Πατρίδα-ΣΣ Νάουσας δεν έχει τελειοποιηθεί σύμφωνα με τη μελέτη, άσχετα αν δόθηκε στην κυκλοφορία. Πολύ δε περισσότερο για το τμήμα που δεν υπάρχει καν εγκεκριμένη μελέτη από το Ελεγκτικό Συμβούλιο.

Οι τοπικές αρχές και των δύο νομών (Ημαθίας-Πέλλας) θα πρέπει να ασκήσουν πιέσεις προς πάσα κατεύθυνση για την εξεύρεση των χρημάτων, ύψους πολλών εκατομμυρίων, και με συντονισμένες ενέργειες να το εντάξουν σε ευρωπαϊκά προγράμματα για συγχρηματοδότηση με το ελληνικό δημόσιο. Διαφορετικά η ολοκλήρωσή του θα είναι ένα έργο …απατηλό.