ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Με τρία «όπλα» στην φαρέτρα της

Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΒΕΡΟΙΑΣ. ΠΟΛΥΚΕΝΤΡΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΒΕΡΓΙΝΑΣ - ΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΛΑΣΗ – ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΑ «ΓΙΟΤΖΑΛΙΚΙΑ»

ΜΙΛΑΕΙ ΣΤΗ "Β" Ο ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΑΡΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ

Το Μουσείο της Βεργίνας, η αστική ανάπλαση της Βέροιας και η ανέγερση του σχολικού συγκροτήματος στα «Γιοτζαλίκια», είναι τα τρία όπλα που έχει στην φαρέτρα της, η Δημοτική αρχή της Βέροιας. Είναι πράγματι έργα μεγάλων διαστάσεων που αποτελούν παρακαταθήκη για το μέλλον της Βέροιας και της περιοχής γενικότερα.

Το Πολυκεντρικό Μουσείο της Βεργίνας αποτέλεσε όραμα πολλών δεκαετιών και πολλές φορές απασχόλησε την τοπική κοινωνία ως υπόσχεση διαφόρων διοικήσεων και κατ΄ επέκταση κυβερνήσεων. Πέραν της πολιτιστικής του σημασίας για την περιοχή και για όλη τη χώρα, αναμένεται ότι θα συμβάλει σε μέγιστο βαθμό στην αισθητή βελτίωση της αξίας που έχει η περιοχή στον χάρτη των τουριστικών προορισμών διεθνούς εμβέλειας.

Το έργο της ανάπλασης στο κέντρο της Βέροιας, μπορεί αν δημιούργησε προβλήματα (με κορυφαίο την μείωση των θέσεων στάθμευσης), αντεγκλήσεις (μηνύσεις κατά παντός υπευθύνου), διαφωνίες (στον σχεδιασμό, αλλά και σε ιδιωτικό επίπεδο), ωστόσο όμως στο σύνολό της η κοινωνία μας το θεωρεί σημαντικό και επωφελές στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της και µέσο προώθησης για την ανάπτυξη του αστικού τουρισμού.

Τέλος η ανέγερση σχολικού συγκροτήματος στη θέση «Γιοτζαλίκια» Βέροιας, είναι αποτέλεσμα διαπίστωσης επιτακτικής ανάγκης, όπου θα μεταστεγασθεί το «Φιλίππειο» 1ο & 7ο Γυμνάσιο Βέροιας, καθώς και το 2ο Λύκειο της πόλης, το οποίο συστεγάζεται με το 5ο Γυμνάσιο. Ένα σχολικό συγκρότημα που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές και οργανωτικές λειτουργίες, αλλά και στην προοπτική κάλυψης των στεγαστικών αναγκών των παραπάνω σχολείων. Θα έχει τη δυνατότητα να στεγάσει 12 τμήματα Γυμνασίου και 14 Τμήματα Λυκείου, με προβλεπόμενο μαθητικό δυναμικό περίπου 300 μαθητών Γυμνασίου και 340 μαθητών Λυκείου.

 ΜΙΛΑΕΙ ΣΤΗ "Β" Ο ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΑΡΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ

Για τα θέματα αυτά καθώς και για κάποια άλλα που προκύπτουν από ερωτήματα των πολιτών, απευθυνθήκαμε στον αρμόδιο Αντιδήμαρχο Τεχνικών κ. Άρη Λαζαρίδη.

- Κυρίαρχο θέμα των τελευταίων μηνών είναι η ανάπλαση που γίνεται στο κέντρο της πόλης. Κατ΄ αρχήν πέστε μου ποια είναι η άποψή σας για την παρέμβαση που γίνεται στην πόλη μέσω της ανάπλασης.

Α.Λ.: Η ανάπλαση είναι ένα έργο που οραματίστηκε και σχεδίασε η προηγούμενη δημοτική αρχή και υλοποιεί η σημερινή. Η άποψη μου είναι πως τέτοιου είδους αναπλάσεις κρίνονται απαραίτητες για τις σύγχρονες ελληνικες πόλεις.

Ειδικότερα για τη Βέροια, επιδίωξη μας είναι αφενός να καταστήσει την πόλη πιο θελκτική και πιο όμορφη για τον κατοικο αλλα και για τον επισκέπτη ο οποιος - σε συνδυασμό με την επισκεψιμοτητα της Βεργίνας η οποία με το Νέο Μουσείο και την Αναστήλωση του Ανακτορου θα αυξηθεί κατακόρυφα - να έχει ένα επιπλέον κίνητρο να “μπει” στο κέντρο και την αγορά της πόλης και να μην παραμείνει στην περιοχή της Ελιάς και αφετέρου να γίνει η πόλη πιο φιλική στους πεζούς, στα ΑΜΕΑ, στη μητέρα με το καρότσι κλπ.

Επιπροσθετα πρέπει να τονιστεί η σημασία των υποέργων της ΔΕΗ και του ΟΤΕ, της υπογειοποίησης δηλ των δικτύων η οποία δίνει προοπτική δεκαετιών στις αναβαθμίσεις αυτών και ελευθερώνει τα πεζοδρόμια από τις ξύλινες κολώνες-εμπόδια.

Να τονιστεί εδώ, ότι η χρηματοδότηση του έργου γίνεται αποκλειστικά με ευρωπαϊκά χρήματα, χωρίς δηλ συμμετοχή του Δήμου, γιατί κάποιοι (ακόμη και υποψήφιοι δήμαρχοι) αφελώς μας “εγκαλούν” γιατί με τα ίδια χρήματα δεν κάνουμε λακκούβες, διαβάσεις κλπ, κάτι που δεν θα μπορούσε να γίνει.

- Σίγουρα δημιουργήθηκαν και πολλά προβλήματα στην πόλη, ενώ υπάρχουν, για πολλούς, και πολλές κακοτεχνίες. Άλλωστε έχετε υποστεί (ως Δήμος) σκληρή κριτική ακόμα και από «συνοδοιπόρους» σας στην διοίκηση του Δήμου. Αυτές οι κακοτεχνίες που θα προκύψουν μετά την ολοκλήρωση του έργου, θα απαιτήσουν εκ νέου παρεμβάσεις;

Α.Λ.: Είναι αλήθεια ότι κατά την υλοποίηση ενός τόσο μεγάλου έργου μπορεί να παρατηρηθούν μικρές αστοχίες σχεδιασμού οι οποίες, όμως, αντιμετωπίζονται έγκαιρα και διορθώνονται. Με την επισήμανση ότι για την επίβλεψη του έργου ασχολείται μεγάλο τμήμα του δυναμικού της Τεχνικής Υπηρεσίας και εγώ προσωπικά, πιστεύω ότι μετά την αποπεράτωση του οι ατέλειες του θα είναι λιγοστές. Είμαστε ανοικτοί στις επισημάνσεις φορέων (εμπόρων, επαγγελματιών, μηχανικών κλπ), ώστε το αποτέλεσμα να ικανοποιεί, κατά το δυνατόν, συμφέροντα πολλές φορές αντικρουόμενα.

Δεν μπορεί, επίσης, κανείς να αμφισβητήσει την ταχύτητα και την ακρίβεια υλοποίησης του έργου, πράγμα όχι εύκολο γιατί πρόκειται ουσιαστικά για τέσσερα υποέργα - ΔΕΗ, ΟΤΕ, Αρχαιολογική Υπηρεσία και έργο Ανάπλασης - ώστε η ταλαιπωρία των πολιτών να είναι η μικρότερη δυνατή.

Εάν, τώρα, μετά την αποπεράτωση του παρατηρηθούν σημεία που επιδέχονται αλλαγών, θα είμαστε εδώ για να επιληφθούμε.

- Σε λίγες μέρες ολοκληρώνεται και η κυκλοφοριακή μελέτη που ανατέθηκε σε ειδικό γραφείο. Η μελέτη αυτή πόσο αξιόπιστη μπορεί να είναι, από την στιγμή που γίνεται την ίδια στιγμή η ανάπλαση στο κέντρο της πόλης; Δρόμοι που δεν έχουν κίνηση, με την ανάπλαση δέχθηκαν μεγαλύτερο «φορτίο» και πιθανόν να οδηγήσουν σε λανθασμένα συμπεράσματα. Ποια είναι η άποψή σας και ως μηχανικός;

Α.Λ.: Με μια πρώτη ματιά έχετε δίκιο. Οι κυκλοφοριακοί φόρτοι επηρεάζονται από το έργο της Ανάπλασης στο κέντρο της πόλης. Πρέπει να ξέρετε, όμως, ότι η κυκλοφοριακή μελέτη αφορά σε πολύ μεγαλύτερο τμήμα της πόλης και υπάρχουν σχεδιαστικά μοντέλα (σε γνώση των μελετητών) που “διορθώνουν” αυτά τα φαινόμενα

- Κάτω από την Ελιά λειτουργεί αυτήν την στιγμή ένας χώρος πάρκινγκ. Αυτός ο χώρος θα συνεχίσει να λειτουργεί ως πάρκινγκ ή θα αξιοποιηθεί με άλλον τρόπο;

Α.Λ.: Στο χώρο αυτό προβλέπεται από την Ανάπλαση η κατασκευή παιδικής χαράς δυναμικού τύπου – χωρίς, όμως, να είναι επιλέξιμη δαπάνη από το ΕΣΠΑ η προμήθεια των σχετικών οργάνων, παιχνιδιών κλπ.

- Στο πάρκινγκ που προαναφέραμε, ανοίχθηκε ένας δρόμος (δεν δόθηκε σε λειτουργία) που συνδέει  τον χώρο με την οδού Στρατού. Για ποιον λόγο έγινε;

Α.Λ.: Η διάνοιξη που έγινε δεν αφορά στην κατασκευή δρόμου, αλλα πρόκειται για τμήμα πρανούς όπου θα εγκατασταθεί η κυλιόμενη ηλεκτρική σκάλα. Σκάφτηκε δηλ. για να παρθούν μέτρα από τον ανάδοχο (κλίση, ύψος, απόσταση, πλάτος κλπ) για την παραγγελία της σε κατασκευάστρια εταιρεία.

- Κάτω από την Ελιά και την οδό Στρατού, ανακοινώσατε (ως Δήμος) πως θα γίνει χώρος στάθμευσης. Παράλληλα μας καταγγέλθηκε ότι το συγκεκριμένο οικόπεδο είναι χαρακτηρισμένο για αθλητικές εγκαταστάσεις με 40 περίπου θέσεις στάθμευσης των αθλουμένων. Τι ακριβώς συμβαίνει και πως τελικά θα αξιοποιηθεί;

Α.Λ.: Έχω αναφερθεί στο θέμα αυτό λέγοντας χαρακτηριστικά «εάν ενοχλεί τους Θεσσαλονικείς η ύπαρξη χιλιάδων θέσεων στάθμευσης γύρω από τα γήπεδα Τούμπας και Καυτατζογλείου». Θέλω να πω, δηλαδή, ότι γύρω από χώρους και κτίρια αθλητικών εγκαταστάσεων προβλέπονται (είναι αυτονόητοι κατά το ΥΠΕΚΑ) χώροι στάθμευσης οι οποίοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους αθλητές αλλα και από τους πολίτες.

- Στις Δημοτικές κοινότητες πια τεχνικά έργα βρίσκονται σε εξέλιξη;

Α.Λ.: Έργα που υλοποιούνται στις Δημοτικές Κοινότητες (κατά περίπτωση) είναι έργα βασικών υποδομών (αποχετεύσεις και υδρεύσεις), έργα αναπλάσεων, έργα συντηρήσεων των δρόμων  και των πεζοδρομίων, ασφαλτοστρώσεις, διαγραμμίσεις, καθώς και μεμονωμένες επεμβάσεις για λόγους ασφάλειας.

- Ποιο θεωρείται ότι είναι το μεγαλύτερο έργο το οποίο έχει συντελεστεί από την παρούσα Δημοτική αρχή;  

Α.Λ.: Από τα μεγαλύτερα έργα που υλοποιούνται αυτή τη στιγμή στη χώρα μας με μεγάλη αναπτυξιακή αλλα και εθνική σημασια είναι αυτό του Νέου Μουσείου των Αιγών (Βεργίνα), για το οποίο η συμβολή της παρούσας δημοτικής αρχής είναι μεγάλη. Θεωρώ ότι το «μέγεθος» του είναι δύσκολα αντιληπτό από το καθένα τη στιγμή αυτή. Ακολούθως μεγάλο έργο τοπικού χαρακτήρα είναι αυτό της ανέγερσης του σχολικού συγκροτήματος στα «Γιοτζαλίκια», αποτέλεσμα μελέτης της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου (με τη συμβολή του αείμνηστου συνάδελφου Τρύφωνα Θωμαϊδη). Δεν ξεχνάω το έργο της Ανάπλασης καθώς και τα πολλά έργα αποχέτευσης και ύδρευσης στις Δημοτικές Κοινότητες.