ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Άμεσες λύσεις…

ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΔΟΘΟΥΝ ΣΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΒΕΡΓΙΝΑΣ ΠΟΥ «ΠΛΗΜΜΥΡΙΖΕΙ» ΑΠΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ. ΠΡΟΒΛΗΜΑ Η ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΩΝ ΑΙΓΩΝ. ΧΩΡΙΣ ΤΟΥΑΛΕΤΕΣ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΡΚΙΝΓΚ. ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΑΜΕΣΑ Η ΑΝΑΠΛΑΣΗ.

ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ "ΒΕΡΟΙΑ" (8/4/24)

Εντυπωσιακή είναι η άνοδος της επισκεψιμότητας στα μουσεία και τον αρχαιολογικό χώρο των Αιγών στη Βεργίνα το τελευταίο χρόνο. Σ΄ αυτό συνετέλεσε το νέο Πολυκεντρικό Μουσείο των Αιγών  το οποίο τέθηκε σε πλήρη λειτουργία και με την επιμελώς παρουσίαση των εκθεμάτων, εντυπωσιάζει τους επισκέπτες.

Κατακόρυφη, όμως, αύξηση των επισκέψεων τουριστών-επισκεπτών παρουσιάζεται μετά την ολοκλήρωση του αναστηλωμένου Ανακτόρου του Φιλίππου Β. Η επισκεψιμότητα, σχεδόν διπλασιάστηκε σε καθημερινή βάση και εκτιμούμαι πως με το τέλος του 2024, τα στατιστικά στοιχεία θα είναι πέραν του δέοντος εντυπωσιακά, καθώς οι Αιγές αποτελούν ένα ολοκληρωμένο μουσειακό και αρχαιολογικό συγκρότημα με το Ανάκτορο, το Πολυκεντρικό Μουσείο και το Μουσείο των Βασιλικών Τάφων.

Παρόλα αυτά υπάρχουν πολλά πράγματα που θέλουν δουλειά ώστε οι αρχαιολογικοί και μουσειακοί χώροι της Βεργίνας να διακριθούν για την πληρότητά τους. Είτε σε υποδομές είτε σε περιφερειακές ατέλειες που παρουσιάζουν σήμερα. Παράλληλα και το χωριό της Βεργίνας θα πρέπει να ξεπεράσει απλά καθημερινά προβλήματα, ώστε να είναι ευχάριστη η παραμονή των επισκεπτών για περισσότερες ώρες.

Μερική λύση στο πρόβλημα των παράνομων σταθμεύσεων στο Μουσείο

Την προηγούμενη βδομάδα γράψαμε για τους σοβαρούς κινδύνους που εγκυμονούν οι παράνομες σταθμεύσεις αυτοκινήτων πάνω στον δρόμο Βέροιας-Μελίκης, από τους οδηγούς-επισκέπτες μπροστά στο Πολυκεντρικό Μουσείο των Αιγών στη Βεργίνα.

Είχαμε επισημάνει πως ενώ υπάρχει μεγάλος χώρος (τριών και πλέον στρεμμάτων) πάρκινγκ γι αυτόν το σκοπό, 200 μέτρα από το Μουσείο, οι οδηγοί τα σταθμεύουν πάνω στον δρόμο, με σοβαρότατο κίνδυνο να γίνει κάποιο τροχαίο ή παράσυρση πεζου/ων.

Με ικανοποίηση είδαμε ότι την Πέμπτη συνεργεία της Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας τοποθέτησαν στηθαία παράλληλα του δρόμου (απέναντι του Μουσείου), με τα οποία αποτρέπεται η στάθμευση (τονίζουμε ΠΑΡΑΝΟΜΗ) των αυτοκινήτων των επισκεπτών.

Συγχαρητήρια στην Περιφερειακή Ενότητα Ημαθίας που αμέσως, έδωσε, μερικώς, λύση στο σοβαρότατο, αυτό, πρόβλημα που υπήρχε στο συγκεκριμένο σημείο. Ωστόσο πιστεύουμε ότι θα ήταν χρήσιμο να γίνει ανάλογη παρέμβαση και από την άλλη πλευρά του δρόμου (που είναι το Μουσείο) και αν όχι σε ολόκληρο το μήκος, τουλάχιστον σε κάποιο μεγάλο σημείο. Θα υπήρχε πολύ μεγαλύτερο αποτέλεσμα. Γιατί και την επόμενη μέρα παρκάρισαν λεωφορεία στην δεξιά πλευρά του δρόμου Βέροιας-Μελίκης, μπροστά στο Μουσείο, εκεί δηλαδή που δεν τοποθετήθηκαν στηθαία. Και αν κάνουμε τον συλλογισμό πως ένα λεωφορείο που προέρχεται από τη Βεργίνα θα σταθμεύσει στην αριστερή πλευρά του δρόμου. Τότε οι επιβάτες θα αποβιβαστούν ή θα επιβιβαστούν από την δεξιά πλευρά του λεωφορείο, δηλαδή θα είναι εκτεθειμένοι στο μέσον του δρόμου. Φανταστείτε τι μπορεί να συμβεί αν υπάρξει μια απροσεξία, είτε από επιβάτη, είτε από διερχόμενο αυτοκίνητο.  

Και αν για λόγους αισθητικής, δεν μπορεί να επιλεγεί η λύση των στηθαίων, τότε θα μπορούσε (σε συνεννόηση με τον Δήμο και την Αρχαιολογία, να γίνει ένα πεζοδρόμιο που όχι μόνο στην έκταση που καταλαμβάνει το Μουσείο, αλλά και μέχρι το πεζοδρόμιο που υπάρχει στην είσοδο της Βεργίνας.

Αυτό θα βοηθούσε τους πεζούς που επιλέγουν να πάνε πεζή από το χωριό στο Μουσείο και αντίστροφα. Μάλιστα την Παρασκευή το μεσημέρι είδαμε μικρούς μαθητές, με την συνοδεία δασκάλας τους, να περπατούν πάνω στον δρόμο, από το Μουσείο για το χωριό της Βεργίνας.

«Είναι απαράδεκτο αυτό που μου καταγγέλλεται και μεγάλη ανευθυνότητα. Υπάρχει δρομάκι πίσω από το πάρκινγκ του Μουσείου που οδηγεί στο χωριό και αντίστροφα» μας είπε ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Νίκος Καραμητσιόπουλος.

Νίκος Καραμητσιόπουλος: Δύσκολη πρόσβαση στο Ανάκτορο

Με την ευκαιρία της επίσκεψής στη Βεργίνα για τα όσα μας καταγγέλλονται κατά διαστήματα, πήγαμε και το δημοτικό πάρκινγκ, όπου εκεί σταθμεύουν ελεύθερα τα αυτοκίνητα και τα λεωφορεία που θέλουν να επισκεφθούν είτε τους βασιλικούς τάφους, είτε το αναστηλωμένο Ανάκτορο του Φιλίππου Β΄.

Εντυπωσιαστήκαμε από το γεγονός ότι εκείνη την στιγμή υπήρχαν περισσότερα από 20 τουριστικά-εκδρομικά λεωφορεία και δεκάδες επιβατικά αυτοκίνητα. Ρωτήσαμε κάποιους οδηγούς να μας πουν αν αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα, καθώς λόγω επαγγέλματος έχουν την σχετική εμπειρία και με ένα στόμα μας απάντησαν πως «δεν υπάρχουν τουαλέτες».

Το πρόβλημα αυτό το μεταφέραμε στον νεοεκλεγέντα Πρόεδρο της Δημοτικής Κοινότητας Βεργίνας Νίκο Καραμητσιόπουλο ο οποίος μας το επιβεβαίωσε τονίζοντας πως «πρέπει να δοθεί μία λύση στο ζήτημα αυτό το οποίο είναι υπαρκτό. Μάλιστα όταν οι επισκέπτες είναι υποχρεωμένοι να περπατήσουν περισσότερο από 1.000 μέτρα για να μεταβούν ή να επιστρέψουν από το Ανάκτορο, γίνεται αντιληπτό ότι θα βρεθούν σε δύσκολη θέση όταν θα προκύψει τέτοιο πρόβλημα».

Πάντως μας είπαν οι οδηγοί των λεωφορείων πως οι άνθρωποι που μεταφέρουν, δυσανασχετούν γιατί ταλαιπωρούνται για να μεταβούν και να επιστρέψουν από το Ανάκτορο και το λογικότερο θα ήταν να επιτραπεί η διέλευση λεωφορείων για την αποβίβαση και επιβίβαση των επισκεπτών με την δημιουργία ενός ικανού χώρου για την αναστροφή των οχημάτων.

«Κι αυτό είναι ένα θέμα το οποίο μας αναφέρθηκε» μας είπε ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας «και ιδιαίτερα όταν έχουμε να κάνουμε με συνανθρώπους μας που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα. Είναι μια απαγορευτική απόφαση της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και μόνο αυτήν μπορεί να δώσει την λύση». 

Ανάπλαση και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, …αλλά πότε!!!

Τους τελευταίους μήνες η διέλευση από τους δρόμους της Βεργίνας, κυριολεκτικά είναι μαρτυρική και επιζήμια για τα οχήματα. Όλοι οι δρόμοι είναι «σακατεμένοι» από τομές που δημιουργήθηκαν για την κατασκευή αποχετευτικού δικτύου, και πολύ σωστά. Ο δε πεζόδρομος στην πλατεία του χωριού είναι τραγικός εδώ και χρόνια. Η μόνη λύση που υπάρχει, έτσι ώστε η Βεργίνα να αποκτήσει την εικόνα ενός σημαντικού σημείου αναφορά, ανάλογου του αρχαιολογικού πλούτου που διαθέτει, είναι η ριζική ανάπλαση των πιο κεντρικών σημείων της.

Προς αυτήν την κατεύθυνση η Δημοτική Αρχή ενέταξε και εγκρίθηκε έργο ανάπλασης με τίτλο «Ολοκληρωμένη Αστική Ανάπλαση στην περιοχή της Βεργίνας» και μάλιστα στις αρχές Σεπτεμβρίου υπογράφηκε η ανάθεση του έργου σε τεχνική εταιρεία, προϋπολογισμού 5.507.131 ευρώ.

Η μελέτη συνιστά μια ολοκληρωμένη παρέμβαση στον οικισμό της Βεργίνας η οποία θα προσδώσει ενιαία χαρακτηριστικά στο Αστικό Οδικό Δίκτυο, όσον αφορά στην μορφή και τα υλικά των Οδοστρωμάτων, τη διαμόρφωση των πεζοδρομίων και του αστικού εξοπλισμού τους (έξυπνα παγκάκια, κάδοι απορριμμάτων, υποδομών infokiosk), την χρήση κατάλληλου τύπου φωτιστικών σωμάτων και την δενδροφύτευση κατάλληλου είδους φυτών που ευδοκιμούν στην περιοχή κλπ.

«Στον δρόμο από την πρώτη είσοδο του χωριού για όσους προέρχονται από τη Βέροια, θα γίνει πεζοδρόμηση με διέλευση οχημάτων με ανωφερή πορεία, πεζοδρόμια και από τις δύο πλευρές με δενδροφύτευση» μας είπε ο Νίκος Καραμητσιόπουλος και πρόσθεσε ότι «ο παράλληλος δρόμος που σήμερα θεωρείται ως κεντρικός, θα γίνουν οι ίδιες παρεμβάσεις, αλλά με κατωφερή πορεία των οχημάτων. Επίσης θα γίνει ριζική ανακατασκευή του πεζόδρομους που βρίσκεται στην πλατεία του χωριού και στον οποίο θα επιτραπεί η διέλευση οχημάτων προς μία κατεύθυνση» κατέληξε ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Βεργίνας.

Βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε της Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας για να γίνει κάποιο έργο, ιδιαίτερα στην περιοχή της Βεργίνας που είναι χαρακτηρισμένος και δικαίως, ως αρχαιολογικός χώρος. Όπου θα γίνονται έργα θα πρέπει να προηγούνται ή ταυτόχρονα να γίνονται σωστικές εργασίες από την αρχαιολογική υπηρεσία. Οπότε για την ομαλή εκτέλεση και αποπεράτωση, όταν θα ξεκινήσει, του έργου, ….ο Θεός να βάλει το χέρι του!!!

Τι γίνεται με την Τουριστική Αστυνομία;

Ένα άλλο θέμα που απασχολεί τους κατοίκους της Βεργίνας, είναι η πολύκροτη Τουριστική Αστυνομία η οποία υπάρχει σε πολλούς άλλους αρχαιολογικούς τόπους ανά την Ελλάδα. Πριν 15 χρόνια περίπου, με την έναρξη της περιόδου των μνημονίων, η Βεργίνα διέθετε αστυνομικό σταθμό και φυσικά λίγα χιλιόμετρα πιο μακριά πιο ενισχυμένος σταθμός αστυνομίας στη Μελίκη.

Το 2010 οι σταθμοί αυτοί καταργήθηκαν και οι όποιες συνδρομές αστυνόμευσης γίνονται από τη Βέροια και την Αλεξάνδρεια. Με την λήξη των μνημονίων ο Βουλευτής Ημαθίας Τάσος Μπαρτζώκας σε συνάντηση που είχε με τον τότε και νυν Υπουργό Προστασίας του πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, έθεσε την αναγκαιότητα δημιουργίας Τουριστικής Αστυνομίας στη Βεργίνα και Αστυνομικού Τμήματος στη Μελίκη.

Η ανάγκη αυτή βασίστηκε για την έννομη τάξη και ασφάλεια μιας σημαντικής περιοχής, αλλά και τον περιορισμό ή και εξάλειψη κάποιων παραβατικών συμπεριφορών για κλοπές και φθορές σε αυτοκίνητα που βρίσκονται σταθμευμένα στο ελεύθερο δημοτικό πάρκινγκ της Βεργίνας. Σε συνάρτηση με την αιτούμενη επανίδρυση και του Αστυνομικού Τμήματος Μελίκης, μια ευρύτερη περιοχή με περισσότερους από 7.000 κατοίκους και εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες τον χρόνο, θα δημιουργηθεί μεγαλύτερο αίσθημα ασφάλειας και έννομης τάξης.

Τέλος να μην ξεχνάμε ότι η Βεργίνα διέθετε και μικρό παράρτημα Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, αλλά κι αυτό έπεσε «θύμα» των μνημονίων αφού καταργήθηκε. Είναι κι αυτό ένα ζήτημα καθώς που μας θέτουν οι πολίτες της Βεργίνας, για την άμεση παρέμβαση σε μικρότερης κλίμακας περιστατικά τα οποία μπορεί να προκαλέσουν τεράστιες ζημιές σε έναν τόσο σημαντικό αρχαιολογικό χώρο.

ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ "ΒΕΡΟΙΑ" (8/4/24)

Φωτορεπορτάζ