ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Ναι στον κάθετο άξονα

ΝΑ «ΚΟΥΜΠΩΣΕΙ» ΣΤΟΝ ΚΟΜΒΟ ΤΗΣ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ, ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΕΡΟΙΑΣ ΣΤΑ ΚΑΚΟΒΟΥΛΑ ΣΧΟΛΙΑ

Το τελευταίο χρονικό διάστημα έντεχνα διαρρέει στην κοινή γνώμη πως ο Δήμος Βέροιας δεν θέλει να κατασκευαστεί ο κάθετος άξονας. Μάλιστα λέγεται ότι η Δημοτική αρχή βάζει εμπόδια στην κατασκευή αυτού του σημαντικού έργου που θα αναβαθμίσει εντυπωσιακά το οδικό δίκτυο της Ημαθίας, με πολλαπλά οφέλη για την οικονομική ζωή του νομού.

Κάτι τέτοιο φυσικά δεν ισχύει, αλλά το αντίθετο. Ο Δήμος Βέροιας και η κοινωνία της πόλης είναι υπέρμαχοι στην κατασκευή και ολοκλήρωση αυτού του έργου.

«Πράγματι ακούστηκαν τέτοιες φήμες οι οποίες μοναδικό στόχο είχαν να πλήξουν τον Δήμο Βέροιας και να εξυπηρετήσουν άλλους σκοπούς. Σας διαβεβαιώνω ότι τέτοιο θέμα, τέτοια πρόθεση, δεν υπάρχει. Είμαστε υπέρ του έργου αυτού που με την ολοκλήρωσή του θα συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη της περιοχής. Σαν Δημοτική αρχή εργαζόμαστε καθημερινά για την συντομότερη και αρτιότερη κατασκευή του κάθετου άξονα» δηλώνει στη «Β» ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Άρης Λαζαρίδης.

Το μόνο «ανοιχτό» θέμα που υπάρχει στην κατασκευή του συγκεκριμένου έργου, είναι η θέση στην οποία θα «κουμπώσει» με την Εγνατία οδό. Η περίπτωση να «κουμπώσει»  στη Βέροια, στα φανάρια της εισόδου από την Εγνατία, δεν είναι, λένε, προτιμητέα για τεχνικούς λόγους, ενώ υπάρχουν αντιδράσεις και από τη Νάουσα η οποία θέλει ο κάθετος άξονας να μην περνάει τόσο κοντά από τη Βέροια για ευνόητους οικονομικούς λόγους. Η επιλογή αυτή αποτελεί το αουτσάιντερ, χωρίς να αποκλείεται παντελώς.

Έτσι πρόταση της Δημοτικής αρχής είναι ο κάθετος άξονας να «κουμπώσει» στην Κουλούρα. Και αν γίνει αυτό, τότε θα διατηρηθεί και θα αναβαθμιστεί ο εκεί κόμβος που εξυπηρετεί μια μεγάλη και σημαντική περιοχή (Βεργίνα, Μελίκη κ.λ.π.). Επίσης στον κόμβο της Κουλούρας υπάρχει ήδη μεγάλη ανάπτυξη του πρωτογενή, δευτερογενή και του τριτογενή τομέα, γειτνιάζει με την Περιφερειακή αγορά που θα την δώσει υπεραξία και με βάση αυτόν (τον κόμβο) μπορεί να βελτιωθεί και το υπόλοιπο οδικό δίκτυο των γύρω χωριών. Μάλιστα ο Δήμος Βέροιας έχει την πρόθεση να συμβάλλει προτείνοντας μέχρι και τεχνικές λύσεις.

Όσον αφορά την περίπτωση της Μέσης, είναι ένα έργο που επιβαρύνει εντυπωσιακά τον συνολικό προϋπολογισμό, γιατί θα κατασκευαστεί από μηδενική βάση νέος κόμβος. Επίσης δεν είναι δυνατόν σε τόσο μικρή απόσταση (5 χλμ) μεταξύ άλλων κόμβων, να κατασκευαστεί ένας νέος. Στην «λογική» της Εγνατίας οδού είναι η δημιουργία λίγων κόμβων. Έτσι αν κατασκευαστεί νέος στη Μέση, αυτό δημιουργεί σχετικό κίνδυνο κατάργησης του κόμβου στην Κουλούρα, με όλες τις συνέπειες που προκύπτουν στην εκεί αναπτυσσόμενη περιοχή.

Οι πληροφορίες λένε ότι το Υπουργείο Υποδομών δεν πήρε ακόμα απόφαση για το σημείο που θα «κουμπώσει» ο άξονας στην Εγνατία, ενώ ο Δήμος Βέροιας έστειλε υπόμνημα στο οποίο καταθέτει τις απόψεις του για το θέμα αυτό.